http://www.IraniTopSite.com , ايرانی تاپ سايت مهارت‌های ضروری برای دانشجویان پزشکی: ECG - ⚡️⚡️⚡️ سال 2020 ⚡️⚡️⚡️ (برای دانشجویان پزشکی، اینترن‌ها و پزشکان عمومی) :: جزوه های پزشکی

جزوه های پزشکی

دانلود کتاب ها، جزوه ها، و مطالب مربوط به رشته پزشکی

جزوه های پزشکی

دانلود کتاب ها، جزوه ها، و مطالب مربوط به رشته پزشکی

جزوه های پزشکی

این وبلاگ گنجینه ای است از جزوات و کتب مربوط به رشته پزشکی عمومی که توسط دانشجویان رشته پزشکی تدوین شده و در اختیار خوانندگان عزیز قرار گرفته است.
@@@@
در صورتی که در دانلود کتابها به مشکلی برخوردید، با این آی دی در تلگرام تماس حاصل فرمایید:
@IranMedAppAdmin

مهارت‌های ضروری برای دانشجویان پزشکی: ECG - ⚡️⚡️⚡️ سال 2020 ⚡️⚡️⚡️ (برای دانشجویان پزشکی، اینترن‌ها و پزشکان عمومی)

📝 مقدمه مؤلف

الکتروکاردیوگرام(ECG) یک گزارش از امواج الکتریکی است که توسط فعالیت الکتریکی قلب ایجاد می‌شود. پایش ECG یکی از ارزشمندترین ابزارهای تشخیصی در طب نوین است. این ضروری است که آریتمی‌های قلبی شناسایی شوند. این می‌تواند به تشخیص کمک کند و به کارکنان درمانگاه اخطار دهد تا موقعیت بیمار را تغییر دهند. پایش ECG باید به دقت صورت پذیرد. نتایج بالقوه عملکرد ضعیف شامل تفسیر غلط آریتمی‌های قلبی، تشخیص اشتباه، بررسی‌های بیهوده و مدیریت غلط بیماری است.
هدف این راهنما فراهم کردن یک رویکرد ساختاربندی‌شده برای تشخیص و درمان آریتمی‌های قلبی همچنین راهنمایی کردن جهت تفسیر ECG 12-لید می‌باشد.


فیلیپ جوون
جایانت گوپت

 

📌 مقدمه‌ مترجم (حامد خوش‌اخلاق):

یکی از مطالبی که یادگیری آن برای دانشجویان پزشکی ضروری است، مبحث "الکتروکاردیوگرام" می‌باشد؛ ابزاری تشخیصی و بسیار ارزان و سهل‌الوصول که می‌تواند اطلاعات بسیاری را در قالب شکل‌های موجی‌شکل فراهم کند. چه بسیار بیماری که تنها با دیدن یک الکتروکاردیوگرام، می‌توان تشخیص داد و از بررسی‌های غیرضروری برحذر بود. چالش دیگری که دانشجویان پزشکی با آن مواجه اند، دسترسی به یک منبع مختصر و مفید و کامل برای یادگیری مباحث پزشکی است.
این کتاب هر دو ویژگی را داراست. از دیگر نقاط مثبت این کتاب، می‌توان به بِروز(update) بودن آن اشاره کرد.
این کتاب در 31 فصل و 10 ضمیمه، مهارت‌های لازم برای تفسیر نوار قلب و همچنین معرفی برخی پاتولوژی‌ها و آریتمی‌های قلبی(مانند سندروم ولف-پارکینسون-وایت، فیبریلاسیون دهلیزی و ...) می‌پردازد. لازم به ذکر است که دو مورد از ضمایم کتاب(که عبارتند از رویکرد به نوار قلب بیمار دچار تاکی‌کاردی و الگوریتم بروگادا) توسط مترجم از سایت UpToDate به کتاب اضافه شده است.
در آخر انتظار دارم که کتاب مورد پسند خوانندگان عزیز قرار گیرد و برایشان مفید و کاربردی باشد.

 

دکتر حامد خوش‌اخلاق
دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مشاهده بخشی از کتاب

 
در صورت تمایل به تهیه کتاب، به فروشگاه کتاب اینترنتی مهر طالع مراجعه فرمایید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی